måndag 4 maj 2009

Q is losing it at Kungenskurva

För en tid sedan gick jag bärsärkargång på City Gross. Jag kan helt enkelt inte lägga band på mig i den butiken. Varorna flyger ner i kundvagnen av bara farten och eftersom vagnen är så jäkla stor så märker man heller inte av hur mycket man plockat på sig.

Det var först jag kom till kassan och började rada upp varorna jag förstod vad jag hade gjort. Jag borde dock ha insett det redan när jag hade problem att med min egen kroppstyngd låta vagnen styra åt höger eller vänster.

- Eh, det här kanske är rätt mycket varor när man lever själv? sa jag till kassabiträdet.
- Mmm, nickade han och meddelade mig att jag köpt 121 artiklar som totalt kostade mig 2329,50kr.
- Ok… sa jag, vi syns om ett år då, när jag satt i mig allt käk. So long!

Vaknade upp dagen därpå med sjuk träningsvärk i lår och stjärt efter att ha parerat vagnen. Och så påstår folk att man inte bara kan äta utan även måste träna.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag älskar City Gross...

GeishaQ sa...

I know! Fantastiskt ställe!!!