fredag 3 juli 2009

Matiga svar

De två senaste veckorna har jag arbetat med ett projekt ute på konstnärsnämnden. Varje dag har jag hämtat lunch åt dansarna som är involverad i projektet, och dagligen är det någon lustigkurre till karl som tittar på mina matpåsar och häver ur sig:
- Hungrig idag? Höhöhöh….

Igår kom samma fråga när jag skulle ta hissen upp till studion och efter att ha burit tunga påsar i den alldeles för varma solen så spottade jag ur mig svaret:
- Nej, du förstår jag är en sån där bodybuilder och för att bygga muskler måste jag äta, utan mat skulle aldrig mina muskler se ut på det här viset.
Sedan spände jag min biceps för kung och fosterland, ryckte åt mig mina matkassar och stegade in i hissen.

Kan folk komma på lite med originella fraser tack, och för helvete, låta bli att skratta åt sina egna värdelösa skämt.

Inga kommentarer: