onsdag 3 februari 2010

Smaklig måltid

Trevlig lunch man hade på jobbet idag då.

Jag sitter i godan ro och äter min mat när en okänd tekniker dyker upp. Då måste jag ju givetvis ta reda på vem det är, så jag presenterar mig varpå min kära kollega Fred på tekniken fyller i att det är jag som är fienden för den nya kollegan… Fienden?! Hör och häpna. Jag som är så snäll och go.

Under tiden denna fiendskap diskuteras en vända så lägger vår ryska ekonomichef nosen i blöt och utbrister plötsligt:
- Näe, Q är inte det minsta fin!

??? Jag förstår ganska kvickt att hon hört fel på fiende och fin, men vad falls, plötsligt blev man kallad både för fiende och för ful under samma lunch. Dessutom var det jag som hade hand om all disk i lunchrummet idag. Jag vill dementera! Byta kollegor funkar det med!

Inga kommentarer: