onsdag 18 januari 2012

Tomteklädseln redo

Barns logik är synnerligen exceptionell!

Min systerdotter Noams förskola ska komma till mitt jobb och se en föreställning imorgon. Hon har sett fram emot detta, funderat och berättat för sin mor att:
- Då kommer alla mina kompisar att undra vem hon i röda koftan är...
Eftersom hennes moder, min kära syster, inte alls förstod vem personen i röd kofta är så frågade hon artigt vem denna skummis möjligen kunde tänkas vara.
- Men det är ju moster Q, svarade Noam så där självklart som bara barn kan göra. (Man kanske borde variera klädseln något).

Idag ifrågasatte hon dock om jag verkligen jobbade på teatern hon ska besöka. Ty hennes förskolekompisar hade minsann varit på föreställningen och de hade med all säkerhet inte träffat någon med röd kofta, bara en i vit kofta.

Imorgon så känns det inte som att jag har någon större valfrihet i klädval - inte om jag ska få behålla jobbet i varje fall.

Inga kommentarer: