torsdag 24 mars 2011

Trist trast

Jag har så tråkigt, så tråkigt, åh gudarna ska veta hur tråkigt jag har.

Andreas har varit sjuk tre kvällar i rad och inte får man förnöja sig det minsta. Här erbjuder jag mig att göra cabaret, hittar på roliga lekar, sjunger det vackraste jag kan och föreslår dylika aktiviteter som skulle glädja nästan vem som helst. Men tro på fan att han inte är road. Han säger bara att han är sjuk och inte orkar.

Men tristast är nog ändå att han tagit patent på att vara ynklig. När Andreas är liten måste jag vara stor och stark och den rollen är jag inte alls förtjust i om kvällarna. Då vill jag kräla ihop till en ostbåge i knäet på honom och ligga där och spinna till jag är så trött att jag somnar.

Ja, gud bevare mig, jag har så tråkigt, så tråkigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom å hälsa på oss istället för att hänga med tråk-Andreas då./ Syster

Matilda sa...

Men så eländigt! Ja är det något som är värre än att vara sjuk, så är det väl när ens partner är det. Det ÄR tråkigt.

Du är också välkommen att hälsa på på långis när du har tråkigt.