torsdag 9 januari 2014

Och dem som saknar hobbys

I motsats till dem på nätet som reser jorden runt och åker slalom genom livet finns dem som väljer att presentera sig på de mest uppenbara viset. En sådan person tycker att det är viktigt att skriva att de gillar att träna, vara med kompisar och tittar på serier ibland. Man ba... HALLÅ?!

När jag upptäckte den här trenden bland herrarna på dejtingsidor så var jag tvungen att ändra min presentationstext IGEN:

Om jag läser en till presentation där det står att vederbörande gillar att träna, resa och vara med vänner – så kräks jag. De flesta gillar dessa ting. Du är ingen unik snöflinga, och inte jag heller.

För 13 år sedan flydde jag de norrländska skogarna och har nu bosatt mig i en hyresrätt tillsammans med min hemmasydda jätte-ostkroke som få fungera som kramsubstitut för en karl. Ostkroken är en av de bästa uppfinningarna ever – klagar varken på mitt orala bajseri, min tråkiga humor eller det faktum att jag är brutalt ärlig.

Jag är något av en arbetsnarkoman. Jag älskar mitt jobb och kan gå in i det totalt. Jag är utbildad kulturvetare och jobbar inom det fältet. Observera dock att jag inte har Gudrun Sjödén-kläder och bär träörhängen. Jag kissar heller inte på mig av upphetsning när det är afrikansk dans på TV. Däremot kan jag bli uppspelt av att titta på serier, lägga pussel, ha politiska diskussioner, konsumera kultur, leka med syskonbarnen eller allmänt dega till mig på soffan med en chipspåse. Varenda kväll när jag ska klä av mig för att krypa i säng så faller det ett konfettiregn av chipssmulor ur BH:n. Inte ens det gör ostkroken irriterad.

Jag blir fruktansvärt bakfull, vilket betyder att jag sällan går ut. Men går jag väl ut på fest så blir det gärna med buller och bång. Jag är inte sen på att klampa in på K-karaoke mitt i natten, riva av några Manson-låtar och slå ut halva ljudanläggningen. Det låter inte bra, ty jag blev aldrig begåvad med någon fager pipa. Något jag är bra på däremot (enligt tillfrågade manliga vänner) är att vara söt, energisk, social, lyssna, dansa, vara rolig, argumentera och vara omtänksam.

Och så över till dig:

Jag söker en röd/grön, kulturintresserad man med barnasinnet intakt. Om du inte har någon presentation eller fakta om dig så blir det svårt med kontakt. Så till vida att du inte ser ut som Hugh Jackman. Då kan vi idka het älskog i några veckor.

Inga kommentarer: