lördag 20 oktober 2012

When life hands you lemons make lemonade

Jag har haft hantverkare i lyan som har tagit sig en titt på min defekta fläkt i köket. De kunde efter en tur på taket konstatera att samtliga grannars fläktsystem var utbytt, förutom mitt då. Jag känner mig mobbad. Sket-taskigt av min hyresvärd tycker jag. 

Ytterligare mobbtendenser visade sig då hantverkaren skruvade upp fläkten och en hög med nedbilad cement låg däruti som ett minne från tidigare års stambyte. Och jag som har funderat varför det ständigt trillar ner kalk på min spis. Jag undrar inte längre.

Men det kom sig väldigt lämpligt att jag just denna dag fann dessa kilon med cementrester. Ty min kollega Christoph hade bönat och bett om en present dagen till ära och det skulle vara något användbart och innerligt önskat. Sagt och gjort så skrapade jag samman hela högen i min fläkt i en gammal påse och med följde även en mossig lapp från lägenhetens tidigare inneboende.En perfekt present till kollegan!

Christoph blev tyvärr inte så imponerad. Han slängde bort min kärleksgåva. Jäkligt otacksamt tycker jag efter att ha släpat kilovis med cement över hela stan. 

Inga kommentarer: