torsdag 17 maj 2012

Tortyr på Centralbadet


Idag var jag och Andreas på Centralbadet för att få oss varsin behandling. Jag skulle få zonterapi på fötterna och såg fram emot att bli helad i både kropp och själ. Det blev jag dessvärre inte.

Av någon anledning visade det sig att kvinnan som skulle ge mig behandlingen hatade mig. Jag har aldrig varit med om att en okänd människa pryglar en så jävligt att man vill ge hen en käftsmäll på ren reflex. Och varför hon envisades med att borra in naglarna i hålfoten på mig vet jag inte heller. ”Det här är äggstockarna”, deklarerade hon innan hon körde in fingrarna och vred om så att jag trodde foten självmant skulle avlägsna sig från mitt ben. Och var gång jag skrek så replikerade hon bara med ett simpelt ”ojdå”.

Kärringen avslutade sitt mordförsök med att olja in fötterna på mig. Troligtvis för att jag skulle halka på bassängkanten och bryta nacken av mig. Jag vet inte vad hon hade emot mig, det enda motivet jag kan komma på är att hon tyckte mina fötter var så fruktansvärt äckliga att hon var tvungen att utsätta dem för tortyr.

När det var Andreas tur att gå på hot stone massage så kom samma kvinna och hämtade honom från relaxen. Det var med fasa jag såg min man gå in i ett rum där han antagligen skulle stenas till döds. Och här trodde jag att vi levde i ett sekulariserat samhälle.

Inga kommentarer: