onsdag 6 juni 2012

Ofördelaktigt läge

Igår såg jag och KäraElsa The Shawshank Redemption och jag lärde mig ett nytt uttryck - "pinch a loaf". Eftersom jag inte kan bärga mig att använda uttrycket kommer här ett nytt bajsinlägg.

Det är la typiskt att vaktad gryta aldrig kokar men så fort man vänder ryggen till så kokar fanskapet över. Idag satt jag på dass och nöp en limpa när jag hörde kastrullen fullkomligt explodera på spisen. Det är inte mycket att göra i det läget. Jag hade förvisso kunnat springa ut med körven hängande i röven, eventuellt dekorera hallgolvet med den, men i det här läget så fick jag helt sonika lov att göra färdigt mina behov medan  jag fick hörsamma den kavalkad som föregick i köket. Det blev inte ett fröjdefullt toalettbesök kan jag förtälja.

Man kan säga att jag liksom satt på pottkanten i det läget.

(Visst fick jag in nypa en limpa bra?!)  


Inga kommentarer: