lördag 7 juli 2012

På Debbans uteservering

Häromdagen var jag på Debasers uteservering när det som inte får hända, hände.

Magen vände sig ut och in och plötsligt fick jag f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-t ont i magen. Det var den bekanta känslan "fan-jag-måste-skita-nu-med-detsamma-och-det-kommer-inte-vara-angenämt". Det känns la så där att få diarrésvettningar på en offentlig toalett, men det fanns inte mycket att göra, för hem visste jag att jag aldrig skulle hinna. I horisonten skönjde jag någon mitt ex John brukade kalla för syrabajs med krisp, och det var inget jag såg fram emot.

Efter tredje toalettbesöket och många trista ljudeffekter senare så var fortfarande inte situationen avhjälpt och jag stod med en bärsa i handen och väntade på nästa infall medan jag strök mig över magen. En bekant som just anlänt till sällskapet undrade då:
- Jag måste fråga, men är inte du gravid?
-Nä, bara bajsnödig, svarade jag uppriktigt.
- Men jag har för mig det. Var du inte gravid då?
- Nä, troligtvis bara bajsnödig då också.

Strax därefter födde jag något ur min bakdel som inte behövs beskrivas närmare. Ja, inte på uteserveringen då, men på Debasers toalett. En plats jag gärna inte besöker med samma ärende på nytt.

Glad sommar!





2 kommentarer:

Candy sa...

Usch vad jobbigt. :( btw, vad fan är det med folk som ska fråga en om en är gravid så fort magen är lite uppsvälld eller har vuxit p.g.a. kakor? Som att kvinnor aldrig kan vara tjocka, mätta eller bajsnödiga. Nej, det är alltid en bulle i ugnen det handlar om.

GeishaQ sa...

:)
Nu var det nog något rykte han hört på stan snarare än min mages tillstånd. Men det gör mig nyfiken vart ryktet kommer ifrån.

Kakmage är för övrigt den BÄSTA magen.