onsdag 20 januari 2010

När "jag måste tvätta håret" blivit uttjatat

En karl ville komma över igår kväll. Det var med stor möda jag övervägde om detta var möjligt eller ej.

Jag hade tidigare passerat en spegel och funderat på om det var sminket jag hade under ögonen eller om det var påsar omringade av mörka cirklar. Näsan var söndersnuten av förkylningen som har drabbat mig som ett annat världskrig, och det var ett förödande kraterbildning mitt i nyllet på mig. Med håret på ända och med mina loppätna mjukisbrallor började jag ana att manligt besök kanske inte var det bästa alternativet en tisdagskväll sent omsider.

När sedan en böngryta började löpa amok i mitt tarmsystem och gasmonstret Gaston gjorde allt för att göra sig påmind var det bara att erkänna sig besegrad. Med risk för att äventyra min sexappeal för all framtid fick jag tacka nej till besöket. Och det var bara att säga som det var… ”nej tyvärr… lite pruttig i magen ikväll.”

Inga kommentarer: