onsdag 24 februari 2010

Konkurrenskraftigt i Enskededalen

Vid det här laget hoppas jag att alla vet vem Skvalis är. Vet ni inte det får ni helt enkelt söka i bloggen. Skvalis är värd att känna till. Han är mannen med stort M.

Nu är det dock som så att Skvalis har fått konkurrens. I Enskededalen verkar det nämligen inne att vara lite kissig av sig. Pissar man inte på sin egen balkong som Skvalis gör så gör man som Mr Permobil.

Mr Permobil kör runt på ica i sin permobil, i cykelkorgen framtill ligger hans urinbehållare. Den ska man visst ha med sig vart man än åker inklusive till affären. Well ok... so far... men måste Mr Permobil verkligen låta bli att tömma urinbehållaren? Måste han stoltsera med sitt gula urin för allas åsyn på affären av alla ställen? Jag blir alltid lite illa till mods när jag lägger upp mina varor på rullbandet då jag fasar för att det kanske ska skvätta upp något ur hans cykelkorg. Bara så ni vet det, ett manligt bäcken saknar kork, och när den står så där på högkant i cykelkorgen så vet man inte riktigt vad som skulle hända om Mr Permobil plötsligt råkar gasa på lite. Vart försvinner vätskan då?

Inga kommentarer: