fredag 12 februari 2010

Blombud

Jag tror att jag fått mig en charmör till beundrare minsann. Idag kom ett blombud till jobbet och ack och ve, de var för en gång skull inte till artisterna, utan till mig och bara mig.

Glad i hågen slet jag upp papperet, rosenskär om kinderna med andan i halsen. En prins som skickat mig blommor! Så fint! Måtte jag vara världens lyckligaste tös? Med nervösa fingrar pillrade jag fram kortet som satt kring blommans stjälk.

”Tack för en underbar natt! Ikväll ska jag berätta för min make! Du gör mig våt! – Anna-Karin”

Det är första gången någon skickar mig blombud och även om denna ”Anna-Karin” kanske inte fick mina knän att vika sig med sina fagra ord så sitter jag lik förbannat och är mäkta stolt över min blomma som svajar på skrivbordet.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Hihi. Den där A-K alltså. Charmigt.

GeishaQ sa...

Jag vet inte om charmig är det rätta ordet...