fredag 3 december 2010

Houston, we have a problem

Efter veckor av hårt arbete med den pågående festivalen, så har tvätthögen växt sig till oanade proportioner. Då jag de senaste dagarna bara haft tid att sova när jag kommit hem har jag heller inte haft möjlighet att ta tag i några som helst hushållssysslor, allra minst att tvätta. Detta leder dock till smärre olycka.

Alla mina sköna trollor är slut och kvar finns bara underkläder som inte behagas användas. Allra minst vid ett tillfälle som detta, när jag ska gå runt och var social, lösa problem och mingla.

Dagens illblåa trosa är i spets och söker sig långsamt upp i arslet på mig. Det är precis som om den var en rövhålsfanatiker som inte kan få nog av det bruna ögat (som far min så vackert uttrycker sig i samtal om anus). Det är inte det minsta behagligt, men jag kan heller inte stå och peta mig i röven när jag ska se djupt införstådd ut när kulturpolitiska frågor kommer på tal.

Lådan med underkläder sinar drastiskt och jag bävar inför mina tonårs-trosor med string. Mina skinkor är inte redo att släppas lös i kylan och jag finner det heller inte angenämt att ha ett snöre som skaver mot prutten. Jag är orolig att min karriär kommer att vara över efter en dag i stringens tecken. Ingen har väl någonsin tagit en brud med rabiata tros-anfall på allvar?

2 kommentarer:

Petra sa...

Varför sparar du dem trosorna då om du ändå inte vill använda dem? :) Bara o slänga!

GeishaQ sa...

They are emergency-trosor, som nu när jag hade slut på andra.

Jag är ju för dumsnål för att köpa nya.