måndag 11 april 2011

Smärre kris

Jag är ledsen att jag inte skrivit på ett tag, men jag har viktigare saker att göra än att roa er - att ha krigföring mot gråsuggor för exempel.

1-0 till GeishaQ när jag gick till affären och köpte Myrr. Det var med ett ondskefullt mohahaha jag traskade hem och höll flaskan högt i skyn i ståtlig fanfar. Die mother fuckers, die!

1-100 till gråsuggorna när det visade sig bo hundratals av dem närmast min husfasad och ingen längre ville stanna  i deras bo när myrren kom på. Nej, nej, de ville bo överallt annars på min uteplats och strök runt som otyg kring min dörr så jag inte kunde komma in i min lya. Jag vågade helt enkelt inte öppna dörren med risk att de äckliga odågorna skulle förflytta sig in i min lägenhet. Det var bara att sitta uppkrupen på en stol och stirra på de virriga gråsuggorna som betedde sig som om en tsunami drabbat dem - i ca en timma. Jag ringde mamma och ropade på hjälp.

100-100 oavgjort när jag idag kom hem och fann en uppsjö av lik på min uteplats. Kadaver efter kadaver fick jag sopa upp. Där låg de stulna på sitt liv och de hade bara mig att skylla.

100-101 till gråsuggorna för att de gav mig dåligt samvete. Och 100-110 när jag upptäckte att somliga ännu lever och kilar runt och fröjdas till mitt förtret.

Nu blir det att ta till hårdhandskarna...  

Inga kommentarer: