onsdag 15 januari 2014

Dejtingsidornas Moder Teresa och de kränkta männen

Till en början var jag snäll och värn på dejtingsidan. Jag svarade på samtliga mail oavsett om jag var intresserad eller ej. Man vill ju inte vara otrevlig eller att någon ska känna sig värdelös.

Jag skrev med Jimmy 22 år som ville skaffa KK, jag skrev med Bosse 62 år som tyckte jag verkade vara en krutig brutta, jag skrev med Philip 35 år som var liberal-kapitalist-stekare som... ja, vad han nu trodde vi hade gemensamt. Man skulle kunna säga att jag var dejtingsidans Moder Teresa och mån om allas känslor. GeishaQ, den heliga anden, amen.

Sedan avslutade jag konversationen när jag kände att jag varit trevlig nog, när de slutade ställa frågor eller när jag kunde låtsas att jag var så upptagen att jag inte hann svara. Jag trodde att jag var snäll och taktisk, men icket!

De kränkta männen blev JÄTTEARGA! Som resultat av min helighet fick jag istället mail av det här slaget:

"Jaha, så min forskningstjänst dög inte åt kultureliten trots allt? Ha ett bra jävla liv!"

"Typiskt er tjejer att bara svara när ni får komplimanger. Sedan horar ni runt och knullar med allt och alla för att få bekräftelse."

Som ni kan se så blev jag tvungen att byta strategi. Den helige anden var inget vinnande koncept. Jag började helt enkelt radera mail på löpande band. Hundratals. Jag öppnade dem inte ens. Och för att ha kvar åtminstone någon känsla för de arma kränkta männen så la jag till följande rader i min presentationstext:

"Jag brukade vara trevlig och svara på alla era mail, men det blev en omöjlig ekvation. Så ta det inte personligt om ni inte får svar, det är jag som försöker vara rationell gällande min tid. Du är givetvis en underbar person ändå – och om inte du är något för mig så finns det garanterat någon annan som kommer att älska dig precis för den du är."

Suck... jag är ju bara för rar.






Inga kommentarer: