måndag 6 januari 2014

Jag kastade sten i glashus

I gårdagens inlägg så kastade jag sten i glashus. Det var inte schysst av mig att klaga på herrarnas försök att locka kvinns till sina sidor med hjälp av patetiska profilbilder, när jag själv är av samma skrot och korn.

Men jag var inte alltid så. Nej, jag valde till en början ut mina profilbilder taktiskt. Ett foto som representerade mig som stark och självständig och i mitt fotoalbum valde jag bilder som skulle visa min mångsidighet. Men en av bilderna i albumet höjde en kollega ett varningens finger för. Hon tyckte att den anspelade på sex och menade på att jag kanske inte skulle lägga upp den med risk för att dra till mig fel personer. Så jag gjorde som hon sa, det lät vettigt, jag lät bilden förbli opublicerad.

Men det scenariot var över ett halvår sedan. På senare tid har jag troligen blivit desperat, kanske rabiat och definitivt sexuellt labil. För när man inte räcker till som sig själv så måste man ta till med det stora artilleriet. Den opassande bilden som kanske skulle locka fel folk, fick helt enkelt bli min nya profilbild.

Och då hade man ju önskat att Q fick knulla sig lycklig i alla sina dagar... men icket!



Inga kommentarer: