lördag 3 oktober 2009

Q goes down memory lane

Det är lustigt när man blivit lämnad och hur allt påminner om han, han, han.

Som när jag såg Ben & Jerrysglass i frysdisken på Ica
TANKE: En sån kunde John sätta i sig, på under tio minuter, utan problem, varje dag, till middag.

Eller som när en pickup körde förbi mig på gatan
TANKE: John skulle dött av avundsjuka om han såg den där bilen.

När jag passerade ett skyltfönster proppat med gamla plåtburkar staplade på varandra
TANKE: Åh vad mys der var när jag och John var på loppisrunda och sökte plåtburkar runt varje loppis runt Uppsala.

Eller när jag häromdagen gjorde nummer två och jag inte kunde spola ner korven
TANKE: Tänk när John kom ut från dass och upplyste mig om att min morgonkorv låg kvar och guppade. Ja, suck, vad romantiskt det kan bli.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag älskar dina flytare!
/john