onsdag 21 oktober 2009

Psssssssssssssssssss

Igår skulle jag driva tre projekt under en dag. En arbetsdag från 8–23 stod på schemat och eftersom jag uppenbarligen bestämt mig för att inte längre kunna sova så hasade jag fram på jobbet i en dimma.

Det var inte mycket tid under dagen och efter att ha gått kissnödig i två timmar beslutade jag mig för att det var hög tid att besöka klosetten. Precis när jag dragit ner brallorna och satt mig på dass så ringer telefonen – Kulturdepartementet. Jävligt irriterande eftersom jag väntat på samtalet i flera veckor. Jag tvekade en sekund men tog ett snabbt beslut. Med byxorna neddragna och arslet i toastolen svarade jag i telefonen för att diskutera årsresultat och miljonbelopp. Och jag kan säga en sak… det är en jävla konst att lyckas hålla tillbaka kisset när man väl sitter på dass. Men Q klarar allt, we can do it!

Inga kommentarer: