torsdag 8 oktober 2009

Q har blivit junkie

Fem i nio kommer jag hem till min lya, sliter upp kylskåp och skafferi i hopp om att finna gottis. Hittar glass men inser att det är salt jag behöver. Inte vilket salt som helst – ostbågar.

Paniken sprider sig i kroppen när jag inser att det bara är ostbågar jag vill ha, inget annat, och om mindre än fem minuter stänger affären.

Likt en junkie hoppar jag i skorna och kränger på mig jackan och börjar springa mot ICA. Eftersom min naprapat utfört en smärre tortyr på mina vader, som snarare förvärrade mina benproblem, så värker vaderna sjukt mycket för varje steg jag tar. Men ändå kan jag inte sluta springa. Med ostbågarna för min inre syn så snurrar benen på ren reflex.

Väl vid affären så kastar jag mig in mellan skjutdörrarna, grabbar en påse ostbågar i luften och slänger mig ner i en kommandorullning under ett Swartzneger-vrål – NOOOOOOOOOO!!!

Vid kassan ursäktar jag mig och säger att jag hade lite cravings.
- Jo, jag såg det, säger kassörskan och ler lite sött. Och jag traskar ut med stövlarna hängandes i hasorna och andan i halsen, men banne mig… ikväll blir det ostbågar!

2 kommentarer:

Nils sa...

Varför skrek du NO?
Du borde ha skrikit YEEEEEEES!
Eller?

GeishaQ sa...

NOOOO som i "Noooo don't close the doors. I need cheeeeese"