torsdag 10 juni 2010

Sweet memories

Sitter just och redigerar en hemsida som presenterar olika koreografer när jag snubblar över min gamla danspedagogs undersida. Kjell… denna ljuva Kjell.

När man är femton år och fnissig som få så hjälper det föga att undervisas av en karl i sextioårsåldern som springer runt i långkalsonger och kallar alla sina elever för ”lilla hjärtat”. Han gjorde det troligtvis i hopp om att ingen ska fatta att han inte lärt sig ett enda namn under året.

Kjell var en underlig figur som uppmanade oss att stretcha ordentligt. Ja, vi skulle luta oss framåt så pass att vi skulle kunna suga av oss själva mumlade han med huvudet mellan benen. Han kom ofta med såna kommentarer. En replik minns jag som allra tydligast. Det var en vanlig onsdag morgon när vi tog klass:

- Låtsas att ni är vackra svanar. Ni är så vackra att hela publiken får orgasm och slidsekretet sprutar ut så det täcker hela läktaren. Mmmm…

Jopp, undervisningsteknikerna varierar från person till person. Det var Kjells sätt att lära ut.

Har fortfarande lite svårt att se Svansjön.

3 kommentarer:

Michael sa...

HAAAAAAAAHAHAHAHAHA!!!

Åh herregud!

(När ska vi dricka vin på Emils balkong? Vi är ju grannar, typ.)

GeishaQ sa...

Any time baby!

Du bor granne med Emils nya lägenhet i Hornstull då antar jag? Underbart!

Jag ska kanske träffa Emil ikväll. Men vin ska vi få till i sommar.

Kajsa sa...

Fina tider...