söndag 6 juni 2010

Dagen var kommen

Igår var jag på den så kallade "takfesten". Jävlar vilket drag det var. Jag, Mattis och Linsen. Man skulle kunna påstå att det var högt till tak som man säger.

Arbejte stod på menyn och det första jag skulle göra var att måla några brädor. Matilda sa att hon inte kunde se hur jag skulle kunna misslyckas med uppgiften. Jag är uppriktigt besviken på henne. Matilda har känt mig sen jag var ett år gammal, om det är något hon borde veta så är det att jag kan misslyckas med i princip allt jag företar mig. Måla brädor visade sig inte vara något undantag. Jag råkade måla varannan bräda på rätt sida, varannan på fel sida.

Jag hade pulat väskan full med bruntejp för att fixa det där förbannade taket åt dem på ett smart och effektivt sätt - Matilda och Linus föredrog visst spik. Det var bara att hamra med andra ord. Relativt omständigt arbetssätt om man frågar mig, men det var visst inget som frågade. Detta trots att det är jag som i princip alltid sitter på de goda idéerna - som att tapetsera med häftmassa.

Betalningen bestod i att få myggbett på arslet och kiss i trosan när man behövde tömma blåsan. En och annan bränd korv ingick också i gaget. Jag är besviken. Skulle det vara fest eller fest? Jag fattar fan ingenting.



3 kommentarer:

Matilda sa...

Ja är fortfarande bakis efter takfesten! Vilket jäla drag alltså.
Men besviken?
Vad hade du förväntat dig, sockervadd och ballonger? Kanske en clown att få nypa i näsan?
Sånt är för loosers.
Kommer du på takfesten nästa helg?

GeishaQ sa...

Clown och clown... näe, men kanske en chip n' dales eller två. Och Linsen i linne räknas inte!

Jag hoppar nog nästa helgs takfest, men kanske att sommaren kan bjuda på gräsklippar-fest eller dylikt.

Kajsa sa...

Jag tycker att det låter som ett hejdundrandes kalas.