måndag 30 januari 2012

Linsen ska då alltid va värst!

I helgen var vi på restaurang och efter ett toalettbesök blev jag stoppad av en kvinna som jag antog var en servitris med sin vita skjorta och inbakade fläta, men paradoxalt nog frågade hon mig:
- Ursäkta jobbar du här?
Förvirrat svarade jag nej och tumlade tillbaka på min plats.

Situationen fick mig att tänka på en ljuv helgeftermiddag när jag dumt nog besökte en restaurang iförd vit skjorta och svarta brallor. Då kunde jag fan inte gå en meter utan att folk bad om nota eller påfyllning. Jag berättade om min ödesdigra restaurangupplevelse för mitt sällskap som blev mycket imponerade... tills Linus kontrade:
- Jag råkade gå in på Claes Olsson i blå skjorta här om dagen.

Det är väl själva fan att han alltid ska va värst!!!

Inga kommentarer: