tisdag 17 januari 2012

Raseriutbrott!!!

Ikväll har vi firat Andreas födelsedag med romantisk middag, skattjakt och raseriutbrott. Det sistnämnda var oplanerat och omotiverat. Jag förstår faktiskt inte vad som hände.

I samtal över tända ljus så kommer plötsligt aggressionen över mig. Jag känner att jag inte riktigt kan titta på Andreas för han gör mig så satans förbannad. Jag ursäktar mig med att jag känner mig irriterad och går iväg för att försöka samla mig lite i sovrummet. Eftersom jag inte kan komma på varför jag tycker att Andreas är så motbjudande så återvänder jag snabbt till middagsbordet igen. Jag försöker sympatiskt att fortsätta samtalet. Men då säger han det oförlåtliga...

- Men bokade alla sina biljetter via telefon?

DOMDOMDOMDOMDOM!!! Ja, det kanske låter som en oförarglig fråga - men med tanke vad som händer därefter så bör påståendet stå i samma rang som om han hade påstått att Stockholmsmössan är snygg. Ty jag skriker, alltså på allvar så SKRIKER jag (här ska tilläggas att jag aldrig skrikit åt Andreas förr). Sedan kallar jag Andreas för korkad och springer gråtandes ut ur rummet och tycker att allt, allt, allt är förstört. Allt detta för en stilla undran om våra kunder bokar sina biljetter via telefonen.

Vi kan väl säga som så här... kort därefter så insåg jag att något inte stod helt rätt till så jag satt mig ner och tog mig en så kallad funderare. Kom snart på att jag inte tuggat nikotintuggummi på flera timmar. Insåg att kanske inte Andreas var så pjåkig ändå, men att ett ständigt nikotinrus kanske är det som krävs för att orka med hans fruktansvärda telefonfrågor i fortsättningen.

Eller då kanske det blir lättare att sluta snusa inom kort.

Inga kommentarer: