torsdag 19 januari 2012

När ska jag hitta min talang?

Hela julen har jag haft "jul, jul, strålande jul" på huvudet och sjungit den konstant. Detta har retat gallfeber på Andreas.

Tillslut blev han less och bad mig åtminstone sluta göra mig till när jag sjunger. Att jag skulle sjunga fint istället. ?????? Jag försökte febrilt förklara för honom att jag inte gjorde mig till, att jag sjunger så, men han vägrade tro mig och bad mig uppträda så bra jag bara kunde.

Med svettiga händer, magstöd och inlevelse stod jag i köket och försökte låta så ljuv jag bara kunde, med ren och klar stämma och med toner som svävade fram likt änglar.

Mitt framträdande blev inte till herrns belåtenhet. Jag blev mobbad till på köpet också. Han säger att jag låter som en tuta. Ja, jag låter typ som Beyonces fan i klippet nedan.

Inga kommentarer: