söndag 5 februari 2012

När Q blev dumpad år 2006

För länge sedan var jag tillsammans med en kille. Han var en bra kille. Vi hade ett bra förhållande. Och jag hade ett relativt bra liv. Till han en dag sa:
- Öhhh, jag tror typ ehhh att jag vill göra slut...

Det är sällan roligt när någon säger "Öhhh, jag tror typ ehhh att jag vill göra slut" - det var det heller inte vid detta tillfälle. Så jag valde helt enkelt att inte lyssna så mycket till de orden, utan istället bita mig fast vid en rad jag skulle höra senare den kvällen "Vem vet, jag kanske någon dag ångrar att jag gjorde slut med dig".

Man kan tolka "Vem vet, jag kanske någon dag ångrar att jag gjorde slut med dig" på väldigt många sätt. Själv valde jag att tolka det som "Jag älskar dig för evigt och det blir vi två igen bara du är riktigt jävla envis och kontinuerligt förnedrar dig själv". Så detta arbetade jag ihärdigt med de kommande åren, och jag blev förbaskat bra på det dessutom.

Fyllesms, långa mail och patetiska telefonsamtal kunde jag sno ihop inom loppet av sekunder. Böna och be om sex blev vardagsmat. Att i smyg råka slinta med handen så att den av mystiska anledningar hamnade innanför tröjan på herrn var något som hände otroligt ofta. Men en av höjdpunkterna måste ändå ha varit när jag placerat mig i exets rabatt för att vänta på att han skulle komma hem från krogen. Ingenting kan väl vara så hett som ett onyktert nylle som sticker upp ur buskarna när man kommer hem trött om natten? Tyvärr så såg aldrig karln det sexiga i denna makabra aktion.

Jag hade vattentäta planer. Om jag lät bli att ringa på en heeeel vecka, så skulle han bli så orolig vad det blivit av mig att han bums skulle ta mig tillbaka. Jag prövade detta knep vid en, två, tre, sjutton gånger... men det fungerade dessvärre aldrig som planerat.

Idag är jag tillsammans med en ny kille. Han är en bra kille. Vi har ett bra förhållande. Och jag har ett relativt bra liv. Om han en dag skulle säga "Öhhh, jag tror typ ehhh att jag vill göra slut" så ska jag ta honom på orden och lyssna ordentligt. Det är nämligen jävligt kallt att sitta i buskarna om kvällarna när man lika väl kan sitta hemma och kolla på Gossip Girl.

Det här är en insikt jag fått som gammal och vis. 

 

1 kommentar:

Elin J sa...

Ja jösses, det där känner man sig inte det miste igen sig i ;)