lördag 18 februari 2012

Skitpappa

Pappa Kurre med fru har varit på besök och lånat min lägenhet över en natt. Själv sov jag hos Andreas så de skulle få lite egentid (men framför allt för att jag skulle få sovmorgon dagen därpå).

När jag och Andreas återvände till min lägenhet så konstaterade Andreas att det luktade skit på toaletten. Med tanke på att far inte vistats i lyan på säkert sju timmar så trodde jag inte på Andreas utsaga - men mycket riktigt -  den bekanta doften av pappa-bajs härjade nu i mitt badrum. Lukten kom som en fläkt av barndom emot mig.

"Impossible!", var min första tanke, "ingen kan skita så illa att stanken håller i sig en halvdag inne på dass". Men sen dök ett minne upp i mitt huvud. Jag kom att tänka på myten om den bedragna frun som pular in räkskal i sin exmans gardinstång för att skapa en outhärdig stank. Hur mannen febrilt söker efter källan till stanken, men aldrig finner den.

Försynt sneglade jag på stången som duschdraperiet hängde från. "Kunde pappa möjligtvis tryckt in korvarna... Nä, han skulle väl aldrig... Han kan inte ha gjort det... Eller?"


Enligt mina beräkningar skulle säkert minst tre bajjakorvar rymmas i denna stång.

Inga kommentarer: