måndag 25 maj 2009

Känn dig lurad Q

När jag i onsdags skulle åka till Muppsala så fuckade det sig totalt med min bokning av bussbiljett via internet. Varken sms-biljett eller e-post dök upp och min avgångstid närmade sig med stormsteg.

Jävligt förbannad drog jag iväg till City Terminalen för att skälla ut biljettförsäljarna. Jag hade försökt nå deras kundtjänst utan resultat och var ordentligt uppjagad. Skulle jag vara tvungen att köpa en ny biljett bara för att deras biljettbokningssystem krånglade? Skulle jag lägga ut ytterligare kronor bara för att deras kundtjänst valt att kalla onsdag innan kristihimmelfärdsdag för en lördag?

Jag nötte in ett tal i huvudet. Ett spydigt tal som jag skulle kräkas ut över dem och jag var fastbesluten att jag inte skulle ge mig. Jag skulle fan inte betala en ny biljett. Jag skulle få den gratis.

Jag marscherade fram till disken och förklarade situationen, ställde mig bredbent, beredd att gå till attack, men där stannade min ilska. Det var en tjock och trevlig kille som satt bakom disken och han avväpnade mig totalt. Ilskan rann helt enkelt av mig när han bad om min e-postadress för att följa upp med ett:

- Åh, vilken fantastisk arbetsplats du har, jag brukar ofta gå dit.

Han förklarade att jag troligtvis inte hade fått kontakt med min bank när jag skulle betala min biljett och sa att den inte gått igenom. Med andra ord skulle den heller aldrig göra det, inga pengar skulle dras från mitt konto, och det var bäst jag köpte en ny. Det var bara att buga och bocka, hata Swedbank och köpa en ny biljett.

Jag hoppade på bussen som började köra. Men vad händer då? Jag får min sms-biljett och får plötsligt en känsla av att den trevliga biljettkassörens lurat mig totalt. Där satt jag med två biljetter på väg till Uppsala och kände mig dum för att jag gick på den jävla tjockisen smicker. En ulv i fårakläder, det är vad de är på Swebuss.

Inga kommentarer: