söndag 10 maj 2009

Smutkasta familjenamnet, gör det!

Jag och John satt och spånade framtid en dag. Såna där diskussioner som kanske skrider lite väl långt in i framtiden men som ändå kan vara trevliga att dryfta emellan åt. Det var hus, barn och dylikt vilket osökt fick oss att börja fnula på vems efternamn skitungarna skulle ta och vems namn som skulle bli aktuellt vid äktenskap. Jag hävdade bestämt att jag skulle behålla mitt efternamn och John hade samma starka vilja för sitt namn.
 
 - Jaha, sa jag, då tar vi morsans familjenamn när vi gifter oss. 
 - Vad heter din mors sida av släkten i efternamn då?
 - Fägerborg!
 - Va!? Fägerborg? Tror du mina ungar ska bli retade och kallas för Faggy boy resten av sitt liv eller?

Jävla smutskastning av ett hederligt namn alla Fägerborgare stolt bär på. Faggy boy? Fnys och fy! Äktenskap strykes från framtidslistan. 

2 kommentarer:

Moster Fägerborg sa...

Va! Nu sjönk lille Johns aktier här... Hur kan man INTE vilja heta Fägerborg? Jag rekommenderar kärleksstrejk tills han kommit på bättre tankar.

Sandra sa...

Haha, hur kul som helst, Aldrig tänkt på att det låter lite som "Faggy boy". Dock ett otroligt vackert namn, så jag tycker du ska stå på dig. Efter lite hjärntvättning kommer han att älska namnet Fägerborg. Vad heter John i efternamn nu igen?