tisdag 12 maj 2009

Inte igen!!!

Fan, nu har han gjort det igen! Späckis har smugglat sig med tvätten för han var badsugen. Jag vet inte hur många gånger jag har berättat för honom att han är för gammal för att bada, att hans fysik inte håller för det, men ÄNDÅ ska han med sina knaggliga höftben åla sig ner i vittvätten för en tur i maskinen.

Nu ligger han ju där, med inälvorna hängandes ut ur struphuvudet, snurrar fram och tillbaka, ojar sig och ångrar sig. Jag vågar inte ens tänka på vilket blodbad det kommer att bli när centrifugen drar igång... Och när man talar om trollen... nu hör jag hur maskinen ökar tempot. Jag blundar, håller för öronen och drar en bön till Allah, Tor och Shiva. Skona honom Jesus, skona honom.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Späckis klarar sig alltid. Oroa dig inte. Inga böner behövs. Gott kommer han att lukta också.

Kajsa sa...

Det är ju bara att lappa ihop han med nått annat fult, gammalt, sunkigt tyg så är han ju sig själv igen med ny hårfärg.