söndag 7 juni 2009

Tänkvärt

Jag måste lära mig tänka innan jag handlar.

Jag stod precis och skurade golvet när moppen sköt ut en karamell som legat under soffan - jag vet inte hur länge. Exakt så här långt tänker jag då:

”OH! EN SNUSMUMRIK!”

Stoppar den så klart direkt in i munnen bara för att få den medföljande dammtussen i käften samt bifogat skräp från moppen som just skurat rent badrummet. Det är svårt att hejda sig när det är godis involverat i bilden, men jag önskar ändå att jag skulle kunna hinna tveka något. Fundera ett slag.

Och för er som undrar, karamellen var skitgod, jag käkade upp den ändå.

2 kommentarer:

VBMA sa...

Det där har du ärvt av mig. Har skrämt slag på mången bacillfobiker på det sättet :)

Jag i min tur lärde mig det av mormor Eva som - när hon tappat ner grönsakerna på golvet och raskt skyfflat upp dom igen - lugnt sa: det dom inte vet har dom inget ont av.

Sen spatserade hon ut till gästerna och bjöd på godsakerna hehe..

GeishaQ sa...

Jag tror på mormor jag... Lite skit rensar magen.