måndag 1 juni 2009

Lite action i tillvaron tack

I fredags gick jag runt och släpade på en väska i silver. Ni vet en sån där som ser lite hemlig ut som används vid affärsuppgörelser mellan KGB och Italienska maffian. Mina kollegor frågade mig såklart vad jag bar på och jag gav dem alla ett litet undanflyende svar som skulle väcka deras nyfikenhet.

Att det i själva verket var en väska fylld med ljudpedaler och kablar var en annan femma, den skulle återställas till herr Svegsjö på Gotland och jag skulle därför lämna den till Kim som satt på ett café på T-centralen och väntade på mig och silverväskan.

På väg dit fick jag en känsla av att jag var på ett hemligt uppdrag. Det skulle bli en uppgörelse och Kimman var boven i dramat. Jag bar närmare bestämt på 5,2 miljoner guld.

Dramatiskt snodde jag in på det sjaskiga caféet, slängde upp väskan på bordet och sa högt och tydligt så att alla fikande människor skulle höra:

- Fem komma två miljoner i guld som du begärde! Ge mig nu tillbaka min baby!

Kim var dock lite trög och fattade ingenting. Hon log så där förvånad och vilset och frågade vad jag menade. Ååååhhhh… Jag som var beredd att hon skulle ta till pickan och ställa till med en scen.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Att folk inte förstår när man är spion...

GeishaQ sa...

De är så jäkla trögfattade...