torsdag 11 november 2010

Fejden med fejjan

Facebook som fenomen är mycket stimulerande och nyttigt både på fritiden och i jobbet. Men jag har märkt att somliga allergier drabbat mig efter vissa besök. Jag ska ge några enkla exempel:

* Varför måste folk ha foto på sin kladdiga bebis istället för sitt eget nylle så fort de skaffat barn? Om en Maria Johansson addar mig och det enda som stirrar tillbaka på mig i profilbilden är en skrynklig unge så måtte väl personen i fråga fatta att jag inte har en susning om vem som kan tänkas vilja bli vän med mig.

* Överlag borde alla uppdateringar om hur stor deras gravida mage blivit vecka för vecka förbjudas. Och då menar jag förbjudas med stort F, så att det är straffskott på den som gör det. Jag skulle tycka att det var tusen gånger mer intressant att se någons mage växa på grund av kakätande eller gräddrickande istället för av gravida skäl. Det säger väl sig själv att magen kommer att bli större? Eller?

* Par som sitter i samma lägenhet och skriver till varandra. Vad fan är det för fel på folk? Det är ju lika förståndigt som att gräla på sms. Bara ännu äckligare.

* Par som snuttigullar sig var enda eviga dag i evighet. Statusrader som måste övertyga hela omvärlden om att de är det lyckligaste paret som någonsin existerat och att livet sannerligen är en dans på rosor. Ja, det är till och med små fjärilar som flyger ur röven på dem när de skiter. Så jävla underbart är livet.

* Eller vad sägs om menlösa statusuppdateringar. Åh, det finns så många. Men låt mig ta nåt exempel: "Äter en macka". Jahaaaaaaa, fan vad kul. Vad kan det tänkas vara på mackan? Är det en ostskiva månne? Eller har du festat till det med en skinkskiva? Värst är väl folk som klickar "Like" på en sådan statusrad.

* Mitt värsta är tjejer som skriver på facebook så fort deras pojkvän råkat ställt sig vid spisen och lagat middag en gång det halvåret. Och så får karlsloken beröm för skiten! Jag har ALDRIG sett dessa personers pojkvänner skriva att de fått mat på bordet när de kommit hem. Och tur är väl det, så slipper jag läsa samma statusrad dag efter dag efter dag.

Ok... nu ska jag sluta bitcha. Var bara tvungen att skriva av mig lite. Imorgon får jag mens. Hejdå.

1 kommentar:

Michael sa...

Håller med i allt. ALLT! Och nu ska jag gå och göra en god macka!
;)