torsdag 18 november 2010

Ladies night in

Ikväll är jag flickan med bea-sås på linnet. Jag är bruden i långkalfjonger som studsar runt lägenheten och skriker "XOXO Gossip Girl".

Jag har brudkväll med mig själv. Började kvällen med kakor, följde upp med ostbollar med must och har nu gått in på tredje fasen - popcorn. Glassen väntar tålmodigt i frysen.

Det är något väldigt befriande med att vara med sig själv, man behöver liksom inte lägga locket på. Här finns ingen som höjer på ögonbrynet när det blir spontantdans eller varnar om att jag ska bli illamående av allt godisätande. Här är det jag och Queen B i en förenad sensation. När jag blir stor ska jag också sceama och ha en polsk betjänt som matar ankor med bröd.

Men för nu ska jag bara vara flickan med bea-sås på linnet. Jag ska vara precis som jag vill och precis mig själv, för det är ingen som ser... Bara grannarna med full insyn till mina spastiska ryck till dance-moves.

Åsså lite smör för att toppa pop cornen.

Inga kommentarer: