tisdag 9 november 2010

Barnvakt

I kväll var jag barnvakt till mina systerdöttrar Noam och Noi. Det gick ju bra... fram till magen vred sig dubbel av smärta och jag fick diarré-attack.

Olyckligt nog hade jag precis ställt fram fingerfärgen till Noam och knäppt fast Noi i selen på magen. Och det var med ungen på magen jag damp ner på toaletten under skri och stånk. Den närmsta kvarten fick minstingen spendera i badrummet medan moster kissade ur stjärten. Ungen kommer ha bestående men av de ljudeffekter och odörer jag bjöd på.

Medan jag satt fast med arslet i toan så passade storasyster på att leka med fingerfärgen. Vi kan säga som så... att när jag fått ordning på missödet på dass så hade jag plötsligt en blå/grön systerdotter som dessutom hade "målat hela världen lilla mamma".

Jag tänker vänta ungefär hela livet tills jag skaffar barn.

1 kommentar:

Matilda sa...

Låter ju som att det där gick galant!
Klart du ska skaffa egna, så snart som möjligt...om inte annat för att det ska bli så spännande att "se hur de blir". ;)