onsdag 26 januari 2011

Summertime and the living is easy

Innan jul var jag på akupressur. Enligt damen som utförde behandlingen är jag väldigt medial och mottaglig för att kunna se in i framtiden. Dessutom är mina njurar sommar och hjärtat vinter. Jag känner tyvärr inte igen mig i den beskrivningen.

Innan jag skulle genomgå akupressuren blev jag bjuden på ett te som luktade gammalt höstall. Skeptisk som jag är ville jag inte dricka den främmande damens te. Rätt vad det är så innehåller drycken skit som får en att börja sjunga lovsånger till gud eller gå på händerna. Kvinnan försökte lugna mig genom att säga att indianerna hade druckit teet i hundratals år. Som om det skulle dämpa oron. Vad jag vet kan indianer lika bra sätta i sig buffelpiss spetsat med magiska svampar.

Det här resulterade i att jag bestämde mig för att det räckte gott att drycken fick snudda mina läppar. Jag bestämde mig för att låtsasdricka. Det är så jag jobbar - jag som är väldigt medial och har inneboende årstider i inälvorna. 

1 kommentar:

Kajsa sa...

Det är ju tur att du inte är fördomsfull mot indianer...