fredag 21 januari 2011

Skönsång

Ikväll har jag varit hos Matilda och blivit bjuden på våfflor och sing star.

Jag är fortfarande förvånad över vilka överjävliga ljud vi lyckades åstadkomma. Och jag var fan inte ensam om att föra oljud - Mattis visade sig vara precis lika tondöv som mig - och då är det illa.

Mr Boombastic visade sig vara en svårsjungen låt trots min övertygelse om att vi skulle sätta den som ett smäck! You can't touch this blev förvisso en smärre hit när man tillförde danssteg, men Pussycat Dolls Don't Cha... made me speachless.

Att i falsk falsett och en rad borttappade ord fråga "don't cha whish you girlfriend was hot like me" kan göra vem som helst mörkrädd. Speciellt om meningen framförs i entonigt format, flackande ögon och tendenser till småjuck för att hitta takten.

Det var inte med fullt förtroende jag sjöng "And I know you want it, It's easy to see, And in the back of your mind, I know you should be home with me"

Hade någon av motsatt kön sett mig ikväll hade jag hamnat i oönskat tvångscelibat.

Inga kommentarer: