måndag 31 januari 2011

Kids anyone?

Är det överbefolkat i England? Måste så vara... jag såg nämligen ett brittiskt program som kunnat avskräcka vem som helst att avla nytt folk till världen - Livet på BB. 

Här följdes två kvinnor under deras förlossning. Den första fick en unge med samtliga buk-inälvor utanför kroppen. Det var med fullständig rädsla hon skars upp och på köpet fick hon inte se den utochinvända ungen, den försvann sköterskorna med snabbt som vinden för att plasta in i gladpack. Huruvida barnets tarmar återvände dit de borde infinna sig framgick aldrig. 

Exempel nummer två var nog inte bara för att hindra barnafödande, det här fallet fungerade även för att få vilken kvinna som helst att frukta män för all framtid. Kvinnan som skulle ha sitt fjärde barn låg på alla fyra och stönade högt av smärta. Hon var i såna plågor att hon konstant andades lustgas. Med sig hade hon sin man. Men gud nåde, han skulle aldrig mer liknat en man om jag befunnit mig i samma rum som detta par. Jag hade vridit av karln hans testiklar och tvångsmatat honom med dem för att sedan trycka upp hans högra arm i sitt eget anus. Och då skulle jag ha hanterat situationen på ett snällt vis. 

Varför? Jo, för arslet till karl har mage att stå och skratta åt sin fru under hela förlossningen. Härma hennes grymtanden och göra sig lustig över hennes lidande. Botten var nådd när han blåste upp en vinylhandske som han strök på henne under garv medan hon snällt försökte be honom att sluta. Ungjäveln hade nämligen fastnat i underlivet på kvinnan och bebishuvudet mosades ihop så jävligt att de var tvungen tillkalla läkare. 

Ett riktigt solskensprogram skulle man kunna säga. Och jag är övertygad om att några barn - det blir det inte - och resten av England känner nog precis likadant som mig.


.    

1 kommentar:

Fia sa...

Alltså fyfan, karljävel!!! Kunde inte nån av sköterskorna bara sett till att han gick därifrån eller nåt. Vilket AS!!!

Men den första situationen hade nog inget med vart i världen det hela utspelade sig. Jag har en bekant i Sthlm, vars barn föddes med tarmarna utanför kroppen. Dom tar barnet på en gång för att helt enkelt rädda livet på det. Dom måste ju liksom "peta in tarmarna" så fort som möjligt. Bekantingen till mig är lyckligt lottad, allt gick jättebra och nu är barnet några år och helt normal :)