tisdag 5 oktober 2010

Äntligen hemma!

Äntligen, jag sa ÄNTLIGEN!!! Jag har fått min lya tillbaka.

Efter samtalet i juni där Rosita på SB informerade mig om att arbetet skulle bli fördröjt en vecka har jag väntat och väntat. Den där veckan utvecklades fort till fyra månader och som elektrikern som nyss var här sa så "har jag haft ordenligt otur med mitt stambyte". Jag upplös honom att det inte var mitt stambyte som var oturligt utan mitt hela mitt liv. Omständigheter och krångel hör till min vardag, ty herren haver outgrundliga vägar.

Missförstå mig rätt, jag är mycket glad åt att få återgå till mitt lilla kryp in, men när jag återvände med min dryga packning och fann tvättmaskinen i hallen, badkaret spårlöst försvunnet, handdukstorken på golvet och vädringfönstret oisolerat så en smärre orkan hägrade i lyan så kände jag mig relativt besviken. Man får så att säga räkna med att det inte går att spola toan, att duschen läcker vatten och att ventilerna inte är monterade, men att byggarbetarna gått bärsärkagång så tapeten är repad och garderobshandtagen flugit åt helvetet, ja det kan inte ens en söt donna som jag tolerera.

För att hantera chocken på bästa möjliga vis ringde jag Rosita som stod och handlade middagsmaten på ICA Maxi och tvåla till äna så jävligt att hon skakade av rädsla och lovade mig guld och gröna skogar. jag är så baaaaad.

Inga kommentarer: