måndag 18 oktober 2010

Sturebadet

I lördags var jag och Andreas på Sturebadet. Det skulle bli en dag i avslappningens tecken, i lyxen och fläderns. Det blev en lördag i besvikelsens tecken.

När man ska bada på Sturebadet så kan man inte betala en simpel badentré. Nej, nej, det ska kallas spa-dag och enda skillnaden på bad och spaaaaaa-daaaaag är att de har nån kärrings tvål och schampo i duschen. Kärringen kallas Kerstin och ska visst vara nån höjdare, måste så vara eftersom jag betalade sexhundra spänn för att få ha hennes skit på huvvet.

Nä, jag ljuger, det var inte bara Kåt-Kerstins schampo som ingick i spaaaa-daaaagen. I spapaketet ingick även träning av olika slag (inte för jag vet varför nån skulle vilja träna när man ska relaxa men...) och så fick man så snällt låna badrock. Men i övrigt plaskade jag och Andreas runt i en liten pöl med kallt vatten och besökte även ett aromarum och relax. Ett aromarum visade sig vara ett avskilt rum dränkt i tant Kerstins outhärdiga parfym och relaxen bestod av tre stolar ståendes utanför detta fabulösa rum.

Men pricken över i:et var ändå när personalen erbjöd oss varma handdukar vid poolkanten, det visade sig vara lavendel-handdukar och vips kändes det som att jag hade morsans underklädeslåda i fejjan.

Inga kommentarer: