tisdag 15 februari 2011

Love is in the air

Igår var det alla hjärtans dag och tillfället när man får dra till med extra klatchig super-romantik. Klichéer välkomnas utan minsta uns av ironi och smöret kan ligga som feta lager utan att man behöver skämmas.

Själv lagade jag mat i en illrosa negligée, barbielockar och rosa läppstift. På bordet stod äcklig torsk med äggsås - men vad gör man inte för sin käreste. Lägenheten stod i brand av värmeljus och ur högtalarna skrålade Edit Piaf. Jag lekte superflickvän så efter maten följde en helkroppsmassage på en timma och ett bubbelbad med hårbottensmassage. Gudars skymning så öm and tender jag kan va.

Tillbaka fick jag en gåva av min kärlek. Oinslagen. Det var en ram med en bild av honom när han ser ut som ett blint mongo i solglasögon. Bilden är utskriven på hans jobb. Den är dessutom instoppad uppochner i ramen - och ska uppenbarligen va så enligt Andreas. Han har krävt att den ska stå på mitt skrivbord på jobbet, så nu har jag ställt den här, uppoch ner, gömd bakom mitt pennställ. Man vill ju inte att folk ska tro att jag dejtar en idiot liksom.

Inga kommentarer: