tisdag 1 februari 2011

Utmaning antagen

Kära Elsa har utmanat mig på sin blogg och denna inbjudan till strid accepteras gladeligen. Tror hon inte att jag kan svara på några simpla frågor? Va? Va? Va? Ready set go! 

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
...indikation på att han ville att jag skulle dra.
Utdrag ur min egen dagbok. Lämnar många spännande frågetecken i luften. Vem är denna man som indikerar att jag ska dra? Han kan ju inte vara vid sina sinnes fulla bruk. Eller var det fröken Q som bettet sig illa? Spänningen fortsätter inte... det var bara rad 4 som efterfrågades och där stannar vi.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Ja, där ligger ju den där sablarns dagboken fullkomligt sprängfylld av saker jag aldrig skulle säga högt. Ändå är jag inte den som tänker innan jag talar.
3. Vad var det senaste du såg på tv?
Tvn är på just nu och visar den eminenta programmet Project Runway. Jag önskar att jag kunde sy, men jag och undertråden har alltid varit fiender. Skoltidens syslöjdslektioner är den eviga ångesten som förföljer mig livet igenom.
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.

13.03. Noooope, den var 12.27. Men jag är väl ingen Crocodile Dundee heller, som kan kolla på solen och gissa tid.

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Tvn såklart och designernas stora problem att uttrycka sig i trikå. De ska sy konståkningskostymer.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Igår kväll när jag skulle handla  käk. Parerade mig fram för att slippa göra tanthalka och bryta handled eller höftled. 

7. Vad tittade du på innan du började svara på dom här frågorna?

Kära Elsas blogg. Sen var jag tvungen att kasta mig över det här uppdraget.

8. Vad har du på dig?

Något som inte skulle behaga någons öga. Jag är sjuk och ser ut därefter.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?

Att Kimman var mörkrädd för det bodde en skäggig liten man i hennes säng. Man kan säga att det var en sanndröm. Hennes sambo Henrik är både man och skäggig.

10. När skrattade du senast?

Igår skrattade jag åt ett klipp på Noam när hon åker skridskor och tutar med munnen. Hon har ärvt alla cp-gener man kan tänka sig. 
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En bunt med utslitna sidor ur en bok som är klistrade huller om buller. En av mina briljanta idéer som sen inte blev så bra som jag tänkt mig. 
12. Har du sett något konstigt på sistone?
Jag såg väldigt mycket konstiga saker i lördags när jag var på Rocket Room. Jag bestämde att alla konstiga saker var Matildas blivande älskare och hon mottog dem glatt oavsett om de var utrustade med skinnväst, höghatt eller bandana. 
13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Jag vinner ju som fan över Kära Elsa i varje fall. Det är huvudsaken.
14. Vilken var den senaste film du såg?
Flipped. En löv movie. Jag gillar löv movies.
15.Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

En personlig psyk-coach som skulle göra mig till bästa möjliga person. 

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till?

Jag gillar att lyssna på Disneylåtar men brukar skylla på mina syskonbarn eller A-M för att berättiga det.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Jag skulle ge alla en gratis teleport. Det skulle inte bara underlätta för mig utan för alla. Vi skulle va som Jetsons hela bunten.
18. Tycker du om att dansa?
Dansa är bara förnamnet på vad jag pysslar med på discogolvet. Stor del av min dans utförs liggande och med sprattlande ben.
19. George Bush?

Vill jag verkligen inte ligga med.
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Jag trodde jag var tydlig med vad jag tycker om det här med att föda barn. Ska det bli några så blir det straffnamn - Malin och Andreas.
22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Eh, nej, nej och åter nej. Jag är glad om jag tar mig till Farsta Strand. Utomlands är inte att tänka på.
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Heeej, här får man äta obegränsat med godis, pippa och kalasa utan några som helst konsekvenser. Man blir bara lycklig av såna sysselsättningar. Här finns heller inga väckarklockor eller Andreasar som vaknar kl åtta på helgmornar. Välkommen.
24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Jag vill inte ha vidare konkurrens i den här tävlingen så jag vill inte att nån fler ska svara. Jag ska vinna.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Hah! Hell NO att du vinner. Jag gjorde först och bäst och störst och vann. Men du gjorde ett bra försök, Disneylover.

Kajsa sa...

Vaddå nått vi inte visste om. Alla vet ju att du lyssnar på Disneylåtar ju tönt!