tisdag 16 augusti 2011

Danger!!!

Idag så utmanar jag mig själv. Jag gör något jäkligt läskigt. Men det gäller att våga. Det gäller att utmana sig själv. Så vad gör jag? - Jag sitter på soffan och dricker COCA COLA!!! (här är det meningen att det ska vara en ödesdiger melodi som indikerar fara)

Det är inte den bubbliga drycken i sig som jag fasar, det är koffeinet. Jag tror att det ska påverka mig på samma sätt som en snetripp på LSD. Ryckningar i kroppen, kraftiga svettningar, eventuella hallucinationer av obehagliga figurer som exempelvis David Hasselhoff, hjärtklappning och tunnelseende.

Till saken hör att jag för någon vecka sedan hinkade i mig cola i tron att den var koffeinfri. Oberörd.

Men nu veeeeet jag. Jag sitter på soffan och känner efter om det inte är så att det kanske sticker lite väl mycket i fingrarna och tårna. Jag sneglar runt hörnet för att se om någon röd livboj sticker fram under armen på ett hårigt bröst. Och hjärtat kan kanske, om jag känner efter riktigt ordentligt, slå ganska oregelbundet om än knappt märkbart. (nu har musiken blivit galen, lite som i psychos dusch-scen, ni måste leva er in nu)

Men jag har en plan. Jag ska dricka en cola om dagen i fortsättningen. Så snart kanske koffein påminner mer om filmer som Bumbibjörnarna. Eller då blir jag bara jävligt fet. Det är bara att vänta och se.


4 kommentarer:

Kajsa sa...

Fattar inte riktigt. Vaddå inte visste att det var koffein i Cola?? Och varför dricka koffein?? Någon anledning eller?

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
GeishaQ sa...

Det var cola till min soda streamer, de brukar vanligtvis vara koffeinfria. Och jag skulle dricka koffein för att exponera mig själv med det jag är rädd för. Det är liksom så jag jobbar.

Kajsa sa...

Men var inte koffeinet en orsak till att du var så stressad eftersom det faktiskt påverkar en och därför skulle du inte dricka det?
Trodde att det var en del av att hitta lugnet och sluta med beroendet... Visste inte att du var rädd även för koffein.