måndag 19 september 2011

Menskopp, flummkropp

Jag har funderat mycket på det här med menskopp.

Det verkar ju så himlade bra liksom. Miljövänligt, ekonomiskt och muttsnällt. Kan det bli bättre?

Men jag vet ingenting om det och av någon anledning så har jag lite fördomar mot användandet av menskopp. Jag får för mig att jag måste göra ett radikalt identitetsbyte. Om jag skulle kasta tampongen åt tjottahejti så skulle jag möjligen behöva byta namn till något mer astronomiskt så som Anastasia. Jag skulle behöva gå barfota året runt, stoppa fickorna fulla med bergskristaller och kanske börja spela ukulele alternativt didgeridoo… helst på en åker för att hälsa hösten välkommen.

Min kollega Christoph menar att det troligtvis räcker att jag köper en drömfångare. Men vi vet alla att det börjar med drömfångare och slutar med att man sitter på ett berg i Indiens inland och låter sig själv falla i ett halvårs trans och sånt har jag bara inte tid med just nu.

Så om någon har erfarenhet av menskopp, please enlighten me. Jag vill veta mer.

2 kommentarer:

Suddrik sa...

Min syrra har en menskopp (världens äckligaste namn) och jag ska precis beställa en. Mycket fräschare än binda och tampong vad det verkar!
Hon tipsade om femcap-pessar också, helt underbart att vara hormonfri (p-piller är lite för effektiva, man vill ju lixom inte alls!) och miljövän :)

Trillade just in på din blogg, 2008 faktiskt, och jag är så glad överatt du bloggar ännu, det här ska bli den första bloggen jag följer!! Är du lika rolig i verkligheten? :-D

GeishaQ sa...

Tack för tipsen! Och kul att du vill följa bloggen. Jag måste dock varna dig att jag är fruktansvärt dålig på att uppdatera den kontinuerligt.