onsdag 21 september 2011

Sliddjur

Ikväll har jag lärt mig ett nytt ord - sliddjur. Det här är ett ord som gått mig helt förbi. Men som vanligt har jag flashback att tacka för upplysningen: https://www.flashback.org/t1662464 Sidan som verkligen stimulerar sinnet och ger bildning så det förslår.

Eftersom jag själv tillhör släktet sliddjur så vill jag uppgå i denna roll till fullo. Det är nämligen en benämning som används flitigt av vad jag gissar är tonårskillar som roar sig med att klämma finnar och spela WoW.

Sliddjur har jag lärt mig besitter följande egenskaper, de är: inkompetenta, fula, underlägsna, dumma, löjliga, efterblivna, värdelösa, äckliga, fittnyllen, självömkande, oknullbara och gamla slitna nuckor som som är avundsjuka på de yngre betydligt snyggare tjejerna...

Jag känner igen mig i samtliga adjektiv ovan. De brukar som oftast uppkomma vid diskussioner om feminister. Så jag vill därmed kalla mig för sliddjur för all framtid. Nästa gång ni tilltalar mig så vill jag inte att ni ropar på GeishaQ, jag vill att ni kallar mig för Jävla Sliddjur. Och det namnet ska jag bära stolt!  

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sliddjur... mer ung, snygg, blåst blondin som är helt styrd av sina känslor.

GeishaQ sa...

Ung - ja. Snygg - ja. Blondin - ja. Styrd av sina känslor - ja. Blåst - nej.

Anonym sa...

Jag förstår inte hur man kan få ordet Sliddjur till att vara något nedsättande, när ordet inte kombineras med någon annan svordom. Det finns ett närbesläktat ord: Slidhornsdjur, dessa är när de hålls i jordbruk världen över, mycket värdefulla. Se Wikipedia.
Om jag använder ordet Sliddjur, så utgår det från min kåta tanke som vid tillfället är uppskattande till en kvinna. Aldrig nedsättande, det är ju MIN hormonstinna blick som avses, det är ur detta som ordet Sliddjur blir relevant.

GeishaQ sa...

Well, jag vill i varje fall inte vara ett objekt för din kåta blick, så det är absolut nedsättande om du lägger fram det på det där viset. :)