tisdag 13 september 2011

Renovering

Jag har målat om min lägenhet hemma – 7 varv med färg. 7 VARV!!! Förstår ni hur mycket färg det är? Förstår ni träningsvärken?

Men det är som senila gubbar med tandlossning brukar säga: ”Är huvvet dumt så får kroppen lida”. Och det tror jag det. Hur jävla korkad var inte jag när jag köpte 10 liter färg för 99kr på Byggmax? Trodde jag på allvar att det var en högkvalitativ produkt jag inhandlade?

Jag har ett nytt register i svordomar och jag har utvecklat en fobi för väggar. En för övrigt otroligt komplicerad fobi med tanke på att väggar tenderar omge en i de flesta situationer.

Jag blev inte så förvånad när jag vid senare tillfälle gick in på Byggmax hemsida och insåg att färgen som herrn i butiken sålt mig stod markerat som takfärg. Så… varmt välkomna hem till mig. Här sitter taket på väggarna, det allra senaste i den skandinaviska inredningsflugan.

Inga kommentarer: