måndag 16 mars 2009

Jag dementerar!

Sitter på jobbet när jag får höra falska anklagelser riktade mot mig. Plötsligt har det spridit sig ett rykte om att jag i jobbets välkomstbrev skrivit att ”Go to Kvarnen if you want to get laid”. Troligt att jag skulle skriva det!

Följande tre argument belyser min oskuld:
1. Kvarnen är ett skitställe, jag går inte dit.
2. Jag ligger inte runt med okända män från krogen.
3. Jag ligger framförallt inte med män som hänger på Kvarnen då dessa troligtvis jobbar med att sälja mobiltelefoner, har ett vokabulär som mest låter som brööööl och wöhööö, kollar på diverse sport på tv och förmodligen döljer sina tribal-tatuerade armar under deras randiga skjortor.

Jag säger snälla, underskatta inte min förmåga att tänka. I själva verket är det vår före detta teaterchef som gjort sig lustig i välkomstbrevet och räknat ut precis som jag, att på Kvarnen går bara lättfotade idioter som sätter på vad som bara för att få sig ett nyp.

Inga kommentarer: