torsdag 19 mars 2009

Lekfulla möten

Tösabiten Q har suttit i heldagsmöte. Sånt gör att springet i benen knappast blir stillat, istället ter sig rastlösheten på andra vis. De andra visen liksom hoppar på mig utan att jag själv märker det, men med tanke på att Jennie på marknad kom på mig vid dessa tillfällen och såg på mig med böjda ögonbryn så blev jag plötsligt varse om ticsen.

Först gången hon kollade på mig med en mystisk uppsyn hade jag börjat linda min sjal runt huvudet och innan jag visste ordet av kom jag på mig med att sitta och ändra sjalen från muslim till turban fram och tillbaka.

Andra gången hon tittade skeptiskt på mig så blev jag medveten om att jag satt och målade läpparna med en träpinne jag doppat i ett bakelseinnehåll.

Tredje gången hade en handdocka á la Lill-strumpa tagit form i min näve och jag sänkte skamset min talande hand när jag kände blickarna på mig.

Det är inte så att jag tappar koncentrationen eller inte hänger med, tvärt om, jag är nog aktivast bland alla i diskussionen, men uppenbarligen passar det sig icket att leka medan man samtalar KIV-processer. Det visade sig dessutom att ingen i min arbetsgrupp intresserade sig för vad jag skulle göra på toaletten när jag ursäktade mig för att bajja lite.

1 kommentar:

Sandra sa...

Haha! Syster, saknar dig! För övrigt tycker jag att Lill-strumpa visst passa sig på möten. Hur ska Lill-strumpa annars kunna vara delaktig i besluten som tas?!