tisdag 10 mars 2009

Q ska köpa lya

I mitt hyreshus pågår en ombildning. Eller rättare sagt, det har varit hundratals möten och det verkar mest som att vi alla står och stampar. Men hur som helst… dessa möten, dessa fantastiska möten.

Vi samlas i vår otroligt fula festlokal på gården för att få information om ombildningen, det är såklart vi intresserade som sitter placerade på stolar i det knallgula rummet. Vid dörren står dock en mindre skara människor, alltid samma tre bittra människor.

Jag kallar dem för Svenska Bostäders fanklubb och de är helt jävla sjuka i huvudet. Deras livsuppgift tycks vara att ställa dumma frågor och dra ut på mötet så länge som möjligt genom att ifrågasätta allt våra konsulter säger. Gärna genom att upprört gasta så det flyger saliv från deras bitska käftar. Helst undrar de saker som vi fått svar på minst hundra gånger, men de tycks vara senila eller förståndshandikappade att de inte greppar detta.

Den ena motståndskärringen sitter säkerligen på minst 14 katter i sin lya och jag förundras över att hon bär en pin som det står ”I love hyresrätt” på. Med denna på bröstet drar hon paralleller till saker hon läst i tidningen som knappast har den minsta relevans, och bakom henne står en aggressiv gubbe som muttrar. Han skakar ofta på huvudet och jag hamnade i en vild argumentation med tjurskallen till gubbe vid ett möte.

Uppenbarligen tror denna lilla skara att bank och konsulter mer än gärna gör en affär de skulle gå i förlust på att göra. Bank och konsult är helt enkelt ute efter att dra oss vid näsan. Nej, hyresrätt och svenska bostäder ska det vara minsann, att motståndarna sedan har en lång lista på saker som måste åtgärdas som aldrig svenska bostäder tar itu med är en annan femma. Denna milslånga lista används istället som argument till varför konsulternas budget är ohållbar.

Jag måste fråga mig, vem i helvete ligger kattanten med på svenska bostäder som gör att hon så gladeligen försvarar denna ruttna förening? Jag antar att älskaren måste vara sjukt jävla bra i sängen så jag ber härmed om kontaktuppgifter till denna Don Juan för att förgylla mina singelvänners liv.

1 kommentar:

Matilda sa...

hihi..."helt jävla sjuka i huvet". Gillart. Tänker så om minst ett par-tre människor varje morgon på väg till jobbet.