måndag 20 april 2009

Mustaschfobi

Min söta, underbara Monica. Hon är den positiva damen med två stora rädslor – råttor och ansiktsbehårig. Hon får rysningar vid blotta tanken på dessa ting.

När jag hade träffat John i lite mer än en månad beslutade jag mig för att berätta för Monica om min nyfunna skatt. Det var miljoner frågor från henne och jag svarade så gott jag kunde. Jag berättade att jag fortfarande var skeptisk och att jag sökte efter fel hos honom - jag har alltid varit av åsikten att det är något stort fel med karlar jag träffar. Monica fnös åt mig då hon är kvinnan som alltid tror på kärleken.
- Äh, vad löjlig du är, sa hon, berätta hur han ser ut istället.
- Nå… Han är mörkhårig, brunögd, många tatueringar, en stor krullig mustasch…
- STOPP!!! utbrister Monica, du kan sluta söka efter fel, där har du det ju. Karln har ju mustasch för tusan!!!

För några veckor sedan ringde hon mig på nytt. Elin J från teg hade visat henne bilder av John och Monica ville bara meddela mig som allra hastigast att:
- Om jag håller för nedre delen av hans ansikte, ja, då ser jag faktiskt att han är snygg.

Och så glad hon kunde låta på rösten när hon sa detta, som om hon övervunnit sin rädsla för min karl. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra när de ska ses. Kanske får John gå runt som burka på Vännäs gator och torg för att inte råka skrämma livet ur söta, rara Monica.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Åh, ja, det skulle ju vara toppen om John kunde springa omkring i burka på Vännäs torg och gator! Och nu lite reklam för en kortfilm och en supergripande intervju: http://www.vimeo.com/ophini

Puss :)

Matilda sa...

du, har man begåvats med mustasch så ska man visa upp den. tell it to monica.
det gäller i första hand män